حالا در ویندوز 11 می‌توانید از دوربین گوشی خود به‌عنوان وب‌کم استفاده کنید


مایکروسافت سرانجام پشتیبانی از دوربین گوشی‌های اندرویدی را به ویندوز 11 و برنامه Link To Windows اضافه کرد. با این قابلیت، کاربران ویندوز می‌توانند در تماس‌های تصویری خود از دوربین گوشی به‌عنوان یک وب‌کم استفاده کنند.

براساس اطلاعاتی که از این قابلیت در وبلاگ ویندوز منتشر شده است، این ویژگی در همه برنامه‌های ویدیویی از جمله زوم (Zoom)، تیمز (Teams) و اسکایپ کار می‌کند و همچنین عملکرد آن به‌صورت بی‌سیم انجام می‌شود، بنابراین نیازی نیست تا گوشی خود را با سیم به لپ‌تاپ یا رایانه متصل کنید. اپل هم برای اکوسیستم خود قابلیت مشابهی با نام Continuity Camera را ارائه کرده است.

هرچند اپل اضافه‌کردن قابلیت‌های Continuity را از سال 2014 آغاز کرده است، اما Continuity Camera که با آن دوربین آیفون به وب‌کم تبدیل می‌شود، نسبتا جدید است و در اکتبر 2022 به macOS Ventura و iOS/iPadOS 16 اضافه شد.

از آنجایی که اکثر گوشی‌های جدیدتر دارای دوربین‌های باکیفیتی هستند، این ویژگی چه برای ویندوز و چه برای مک، احتمالا گزینه بسیار بهتری نسبت به وب‌کم‌های فعلی خواهد بود. نکته قابل‌توجه دیگر اینکه با وجود این ویژگی می‌توانید خیلی سریع بین دوربین جلو و عقب موبایل خود سوئیچ کنید.

سایر قابلیت‌های دیگر این ویژگی شامل امکان توقف استریم ویدیو در مواقع دلخواه و همچنین استفاده از افکت‌های گوشی می‌شود. استفاده از فیلترها و افکت‌ها در برنامه‌هایی مانند زوم نیز احتمالاً امکان‌پذیر خواهد بود.

نحوه استفاده از گوشی به‌عنوان وب‌کم در ویندوز 11

مایکروسافت درحال‌حاضر این ویژگی را برای تمام «کانال‌های اینسایدر» عرضه کرده است و هنوز مشخص نیست که چه زمانی در دسترس عموم کاربران قرار خواهد گرفت. همچنین برای استفاده از این قابلیت به یک گوشی با حداقل اندروید 9 و نسخه 1.24012 برنامه Link to Windows نیاز دارید.

برای فعال‌کردن این قابلیت، در منوی تنظیمات رایانه شخصی خود، به بخش بلوتوث و دستگاه‌ها (Bluetooth & devices) مراجعه کنید و سپس از Mobile devices روی گزینه Manage mobile devices ضربه بزنید. در نهایت، نیاز است تا دو گزینه «[Your] Android» و «Use a Connected camera» را فعال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید