نام جمشید عندلیبی در آسمان پرستاره موسیقی ایران ماندگار می‌ماند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار متنی درگذشت جمشید عندلیبی آهنگساز و نوازنده پیشکسوت عرصه نی نوازی را به خانواده این هنرمند و جامعه هنری کشور تسلیت گفت.

در متن پیام تسلیت امیرحسین سمیعی آمده است:

«در روزهای پایانی زمستان ۱۴۰۲ خبر درگذشت استاد جمشید عندلیبی به عنوان یکی از مهم ترین و ارزنده ترین هنرمندان موسیقی ایران به ویژه در عرصه نی نوازی، جامعه موسیقی کشور را متاثر کرد.

هنرمندی برخاسته از مکتب استادان و هنرمندان ارزنده موسیقی ایرانی که با فراگیری تکنیک های مختلف و متنوع نی نوازی نقش بسیار موثر و ارزشمندی در توسعه کمی و کیفی نوازندگی و معرفی این ساز ارزشمند به علاقه مندان و دوستداران موسیقی ایفا کرد. نوازنده و آهنگسازی که علاوه بر تک نوازی سحرانگیز خود در پروژه ماندگار «نی نوا» به آهنگسازی استاد حسین علیزاده، با تولید بسیاری از آثار دارای کیفیت دیگر، نام و یاد خود را درتاریخ موسیقی این سرزمین ماندگار کرد.

هنرمندی ممتاز در عرصه نوازندگی که شنوندگان نغمات موسیقی ایرانی با شنیدن صدای منحصر به فردی که پیش روی مخاطبان قرار می داد، وی را به عنوان هنرمندی صاحب سبک و دارای خلاقیت های بسیار در عرصه نوازندگی نی می شناختند. مسیری که منجر به تولید آثاری بسیار ارزشمند و ماندگار و همچنین همکاری با هنرمندان ارزنده موسیقی این سرزمین شد و نام او را در آسمان پرستاره موسیقی ایران ماندگار کرد.

بی‌گمان فقدان هنرمندان جریان ساز و ارزشمندی چون مرحوم استاد جمشید عندلیبی ضایعه ای بزرگ برای فرهنگ و هنر این سرزمین به ویژه عرصه موسیقی ایرانی است.

اینجانب به سهم خود درگذشت زنده یاد جمشید عندلیبی را به خانواده این هنرمند شایسته و جامعه موسیقی کشور تسلیت گفته و برای شادی روح این هنرمند گرانقدر علو درجات الهی را خواستارم.

روحش شاد و یادش گرامی.»

دیدگاهتان را بنویسید