به‌جای استعمار مریخ باید زمین را نجات داد


«باراک اوباما»، رئیس جمهور سابق ایالات‌متحده خطاب به «ایلان ماسک» و «جف بزوس» گفت که قبل از استعمار مریخ باید از زمین محافظت کنیم.

طبق گزارش اینسایدر، اوباما روز چهارشنبه در سخنرانی گفت سرمایه‌داران سیلیکون‌ولی که بسیاری از آن‌ها درحال ساخت سفینه‌های فضایی هستند، باید به‌جای سرمایه‌گذاری روی پرواز انسان‌ها به فضا، بر نجات زمین تمرکز کنند. او در افتتاحیه اجلاس سران POwR.Earth در پاریس گفت:

«وقتی می‌شنوم برخی افراد درباره طرح استعمار مریخ صحبت می‌کنند زیرا محیط زمین ممکن است به‌قدری تخریب شود که غیرقابل‌زیست باشد، به آن‌ها نگاه می‌کنم و می‌گویم در مورد چه‌چیزی صحبت می‌کنید؟»

رئیس جمهور سابق آمریکا: باید روی نجات زمین تمرکز کنیم

او در ادامه گفت:

«حتی پس از یک جنگ هسته‌ای، زمین نسبت به مریخ قابل‌زیست‌تر خواهد بود، حتی اگر ما کاری در مورد تغییرات آب‌و‌هوا انجام ندهیم، همچنان اکسیژن وجود خواهد داشت و تا آنجایی که می‌توانیم بگوییم، مریخ چنین قابلیتی ندارد.»

اوباما تأکید کرد که توسعه و پیشرفت در زمینه اکتشافات فضایی باید به‌خاط افزایش دانش و کشف حقایق جدید ادامه یابد. اما وقتی صحبت از جابه‌جایی انسان‌ها به مریخ می‌شود، اوباما ترجیح می‌دهد که روی مراقبت از سیاره خودمان سرمایه‌گذاری کنیم: «ما برای این مکان طراحی شده‌ایم و بسیار خوب است که بتوانیم این مکان را به گونه‌ای حفظ کنیم که قابل زندگی باشد.»

دیدگاهتان را بنویسید