انبارلویی: برخی در انتخابات اخیر از دایره نقد بیرون آمدند



یک فعال سیاسی با اشاره به تاکید رهبری بر لزوم وحدت ملی در کشور، گفت: در انتخابات اخیر دیدیم که برخی راه افراط در پیش گرفته و از دایره نقد بیرون آمدند و بیانشان موجب ایجاد اختلاف و نفرت‌پراکنی شد.

محمدکاظم انبارلویی در گفت‌وگو با ایسنا درباره تاکید رهبری بر لزوم حفظ وحدت ملی، اظهار کرد: وحدت ملی و انسجام اسلامی یکی از راهبردهای اصلی امامین انقلاب در ۴۵ سال گذشته بوده والبته تمرکز دشمن هم بر ایجاد اختلاف و به راه انداختن جنگ قومی و مذهبی در کشور بوده است. رهبر انقلاب در اظهارت اخیرشان فرمودند که اختلاف سلیقه طبیعی است اما این اختلاف سیاسی و سلیقه نباید موجب نفرت‌افکنی، دشمنی، افترا و دروغ علیه یکدیگر شود.

وی افزود: در انتخابات اخیر دیدیم که برخی راه افراط در پیش گرفته و از دایره نقد بیرون آمدند و بیانشان موجب ایجاد اختلاف و نفرت‌پراکنی شد. انتخابات نیازمند به رقابت معقول و عقلانی است ولی اگر از این دایره خارج شود، شکافی ایجاد می‌کند و دشمن از همین شکاف برای رسیدن به اهداف خود بهره می‌گیرد. به همین دلیل رهبری به جوانان فرمودند باید جلوتر از نقشه‌های دشمن حرکت کنند؛ زیرا دشمن برای ایجاد اختلاف و نفرت برنامه دارد.

این فعال سیاسی با اشاره به اهمیت نقش جناح‌های سیاسی برای تقویت وحدت ملی، خاطر نشان کرد: یک جناح سیاسی به دلیل بدکارکردی در حوزه سیاست‌ورزی سرمایه اجتماعی خود را از دست داد. این جریان تمام تخم‌مرغ‌های خود را در سبد دولت گذشته قرار داد و به مردم قول داد برای رفع مشکلات آن‌ها با آمریکا توافق کند و پای میز مذاکره رفت و به توافقی رسید که امتیاز نقد برای طرف مقابل و امتیاز نسیه برای ایران داشت. آن‌ها نتوانستند به قول خود به مردم برای رفع مشکلات تحریم‌ها عمل کنند و همین موجب بدبینی مردم به آن‌ها شد. در انتخابات ۱۴۰۰ کمترین رقم سرمایه اجتماعی را بدست آوردند و در انتخابات اخیر هم همه ظرفیت خود را به میدان رقابت نیاوردند.

انبارلویی ادامه داد: آن‌ها گفتند مردم دچار یاس و ناامیدی نسبت به آینده شده‌اند و همین رویکرد آن‌ها یک ضلع ایجاد اختلاف و بدبینی نسبت به آینده بود که رهبری هم نسبت به ایجاد یاس در مردم تذکر داده بودند. با این حال مردم به انتخابات آمدند و مشارکت ۴۱ درصدی حاصل شد که نرخ مقبول جهانی هم هست. در انتخابات اخیر کنگره آمریکا نرخ مشارکت ۳۷ درصد بود ولی آنجا کسی نگفت مردم مخالف نظام هستند اما در ایران گفتند ۶۰ درصد مخالف انقلاب هستند. یک جریان ۶۰ درصد مردم را به نفع خود مصادره کرد.

وی همچنین گفت: انتخابات اخیر به معنای واقعی رقابتی بود اما چون یک جناح با همه ظرفیت خود وارد نشد، رقابت بیشتر در جریان انقلابی شکل گرفت. البته این جریان هم یکپارچه نیست بلکه سلایق و علایق مختلفی در این جراین وجود دارد. یک جریان مستقل هم وارد انتخابات شد که البته برخی به جای رقابت صحیح به سمت ایجاد اختلاف و تهمت وطرح مسائلی غیرضروری رفتند که رهبر انقلاب پیش از انتخابات نسبت به این مسائل تذکر داده بودند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید